Вероника Илиева от Iris Design: Добрият дизайн внушава висок стандарт на предлаганите продукти или услуги

Вероника, вече имаш немалко години зад гърба си като собственик на Iris Design. Ако се обърнеш назад към началото, какво виждаш, какво научи по пътя, как се разви и промени мечтата ти за студио за интериорен и графичен дизайн?

Смайващо е как се изтъркаляха 17 години…Сякаш бе вчера времето, когато студиото се роди. Живея мечтата си всеки ден, на пътя сме и продължаваме да сърфираме и да учим, всеки нов проект е ново начало, ново предизвикателство. Потъваме в темата му, изследваме я, търсим най-добрите варианти, експериментираме и се развиваме. Не се страхуваме да бъдем смели в идеите си.

 

Сред вашите клиенти са големи търговски вериги и корпортивни брандове като Pizza Hut, Burger King и т.н. Вероятно битката за тяхното внимание не е лесна. С какво ги спечелихте?

Eкипът на IRIS DESIGN е изграден от графични дизайнери и интериорни проектанти, което ни позволява да предлагаме на нашите клиенти комплексна дизайн услуга за лого дизайн, графичен дизайн на менюта и рекламни материали, рекламно оформление на фасади, транспортна реклама и цялостно интериорно проектиране в единна визуална концепция. 

 

Това ни прави предпочитани от собствениците на търговски обекти, вериги, заведения и хотели, защото с едно вдигане на телефона получават всичко и не им се налага да търсят отделни фирми и да стиковат между екипите им дизайн линията, която гонят или имат и трябва да се следва. 

 

А когато говорим за интериорен дизайн на домове – другата силна страна на твоето студио, как хармонизираш идеите на клиентите си със стандартите в твоята работа?

 

Процесът на проектиране е взаимен, идеите и нуждите на клиентите ни са опорните точки, които обличаме в дизайн и функционалност. Те са структурата и смисъла на нашата работа и индивидуализират дизайна. 

 

Към теб се обръщат и много малки бизнеси за различни проекти. Има ли промяна в начина на мислене на собствениците относно визуалната идентичност и оформянето на пространствата – магазини, студиа, салони, брандиране на автомобили?

 

В последните години ми прави впечатление, че бизнес собствениците осъзнават, че инвестицията в изграждане на бранд, на единна дизайн линия от фасадата, през интериора до салфетките и униформите на персонала, им връща бизнес, помага им да се отличат сред конкуренцията, да привличат повече клиенти и съответно да печелят повече. Както обичам да казвам – помага им да бъдат видени и избрани. 

 

Преди време наш клиент сподели, че веднага след нашата намеса за освежаване интериорите и фасадите на веригата му магазини, е имал скок в оборотите им с 30-40% за различните локации. Интересното тук беше, че постигнахме обновената визия само с частична намеса към съществуващото положение, с минимален бюджет постигнахме пълна промяна на магазините, които получиха нов дизайн и облик.

Добрият дизайн подсъзнателно говори за висок стандарт на предлаганите продукти или услуги в съответната компания или обект.  

 

Много хора искат да се обърнат към интериорен дизайнер, но се притесняват, че услугата ще е прекалено скъпа или че дизайнерът ще наложи собственото си виждане. Какъв е процесът на работа в Iris Design и наистина ли е скъпо да имаш жилище “като от списание”?

Смисълът да се ползват услугите на интериорен дизайнер или студио е клиентът да си улесни задачата с предстоящия ремонт, реновиране или обзавеждане на жилище. Често клиенти са споделяли с нас, че са опитвали да се справят сами и впоследствие са осъзнавали колко времеемко е начинанието и колко елементи в различните етапи трябва да синхронизират и съчетаят. 

 

Освен че са изхабили много нерви и са отделили много време, са загубили и доста пари за преправяне, пребоядисване и др. Времето е от ключово значение за собствениците на търговски обекти, като магазини и заведения, за тях е важно да отворят навреме в рамките на гратисния период, за да започнат да връщат инвестицията си, когато започнат да текат месечният наем и режийни разходи. 

 

Нашата работа е да направим този процес приятен и да спестим на нашите клиенти време за да могат да се посветят на тяхната работа и средства с предварително изготвен подробен проект, в който всички детайли в одобреният от тях интериорен дизайн са съобразени един с друг. Всеки един от елементите в проекта е напълно реализуем и се знае от къде може да бъде закупен или кой да го произведе.

Клиентът е главният герой в този филм, особено когато говорим за проектиране на жилищни пространства. В IRIS DESIGN следваме философията, че интериорът на дома трябва да бъде изцяло съобразен с нуждите, навиците, начина на живот, цвето- и светоусещането на неговите обитатели. Със същата нагласа сме и по отношение на обществените интериори – инвеститорът има своя представа и предпочитания за стила на интериора, нашата задача е да следваме и надградим неговата идея, да я затворим в едно хармонично цяло от желаната функционалност и естетика.

 

Всеки стил и цветност са отделна вселена с нови предизвикателства, което превръща работата ни в приключение. Разбира се има и изключения, има ситуации, в които клиента ни наема, за да му предложим варианти, защото той няма ясна визия за това как би искал да изглежда интериора му. 

 

Какви са следващите цели на Вероника Илиева и Ирис Дизайн?

 

Продължаваме със същият ентусиазъм и креативност 🙂
Напред и нагоре към нови хоризонти, предизвикателства и интригуващи проекти.

 

 

 

 

Вероника Илиева - Управител
GSM:0878 311 507
е-mail: veronika@irisdesign.bg
  1. От кога се занимавате с цялостен дизайн на пекарни, сладкарници и ресторанти? Имате ли опит?
    Най-добре бих отговорила на този въпрос, като разкажа как реших да създам мой собствен бизнес.Казвам се Вероника Илиева. Почти веднага след като завърших Художествена академия сбъднах мечтата си и отворих собствено студио за дизайн, с помощта на колеги, също завършили наскоро академията. Стартирахме с големи марки като Pizza Hut, Burger King, KFC, все имена с ясно установени рекламни линии и маркетингови послания. В последствие работихме с бизнесмени с големи финансови възможности, реализирахме по наш дизайн няколко хотела, офиси на фирми, ресторанти и сладкарници. От 15 години съм дизайнер и в годините с екипа предлагахме на нашите клиенти единични решения, за някои обекти разработвахме само лого-дизайн, визитни картички, менюта и др. печатни рекламни материали. За други само Идеен проект за стил и интериор без яснота за конкретни модели обзавеждане и чертежи за изпълнение на проекта.Предлагахме частични идеи, което ни показваше, че клиентите клиентите ни не получаваха, това от което имат нужда – облекчаване на процеса при реализация на обектите си, и тн. Затова започнахме да търсим варианти за по-цялостна услуга. Вече осъществявахме контакт с доставчици, производители и изпълнители, интересувахме се и от процеса на последващо изпълнение на идеите и проектите, които създаваме.Тогава решихме и създадохме единна формула за комплексна услуга. Фокусирахме се в това да предлагаме Цялостен проект за реализацията на нов обект, от логодизайн и рекламни флаери, през фасадно оформление и визия за брандиране на фирмените автомобили. Разработката на интериора вече не бяха само красиви изображения, а проект, който напълно може да се реализира. Сега портфолиото ни съдържа максимално реалистични 3Д визуализации, чертежи за полагане на настилка, обработка и цветове на стени, проект за изработка на таваните, производствени чертежи за изработка на обзавеждане по индивидуален проект, избор на конкретни модели мебели от търговската мрежа. Предлагаме на клиентите си остойностяване на одобреният проект чрез оферти за закупуване и изпълнение за всяка една от позициите в проекта – изработка и монтаж на външна реклама, рязане и печат на фолия за витрини и автомобили, печат и изработка на рекламни материали и меню бордове, производство на специализирано оборудване, цени и срокове за доставка на заложените в проекта артикули и материали, стрително монтажни дейности и др. Предлагаме и услугата Авторски надзор, за да бъдем до клиентите си и да им пестим време и излишно напрежение по време на целият процес до отваряне на обекта. Да отговаряме на текущо възникнали в процеса на изпълнението въпроси и да стиковаме детайли между отделните специалисти – СМР майстори, мебелни фирми и др.Сега работим основно с предприемачи и производители, които имат желание да създададат и развият собствена марка, верига обекти с отличаваща се индивидуална рекламна линия. От въвеждането на тази комплексна услуга насам, редовните ни клиенти, собственици на търговски обекти споделят, че пестят време, имат ръст на печалбите, привличат повече клиенти и имат възможности за развитие на бизнеса.
  2. Кои са вашите клиенти?

Наши клиенти са основно собствениците на пекарни, сладкарници, ресторанти и заведения за бързо хранене.

Процеса на проектиране и дизайн е максимално оптимизиран, що се отнася до време предвид кратките гратисни периоди, които собствениците и търговските центрове отпускат за ремонт и отваряне на нов обект. Работя с екип, който вече има богат опит в областта и можем да реализираме наистина професионален проект в кратък срок. В портфолиото ни има над 150 подобни обекта. Би могло да се каже, че сме позиционирани като експерти в областта.

Много често този тип клиенти се превръщат в наши постоянни клиенти, защото периодично правим за тях графичен дизайн на етикети, нови менюта, рекламни постери и др. печатна реклама.

С голяма част от собствениците отваряме повече от един обект. След изготвянето на първоначалният проект после много лесно правим адаптация на визията към новата архитектурна даденост.

  1. Ще се справите ли с проект за търговски обект различен от заведение за хранене?
    В процеса на дългогодишната ни работа в сферата на дизайна, към нас са се обръщали хора с най-разнообразни и различни искания за техните обекти. Ние работим не само със собственици на пекарни, сладкарници и ресторанти. В портфолиото ни се поместват многобройни успешни проекти на частни апартаменти, къщи, офиси и хотели. Ние сме студио за дизайн, което не ограничава дейността си до един вид клиент и обекти.
    Кат такова студио, нашият фокус в процеса на работа с всеки клиент е в няколко големи посоки:
    1) Осъществяване на идеите на клиента в комбинация с нашите професионални умения в рамките на максимално оптимизиран бюджет.
    2) Индивидуален подход към всеки клиент
    3) Изпълнение на проекта в кракти срокове.
    Така, че в която и сфера да се развивате, или пък искате да превърнете току що закупеният от вас апартамент или къща в едно уютно и функционално жилище, ние можем да Ви помогнем да реализирате мечтаният интериор!
  2. Какво ви отличава като дизайн студио от другите интериорни студиа?

Това, което ни отличава от другите интериорни студия на пазара, е че:

а/ Предлагаме комплексна услуга:

– изработка на лого;

– дизайн на всякакъв тип печатни рекламни материали;

– фасадно оформление и проектиране на рекламни табели;

– интериорен дизайн;

– проекти за брандиране на бусове и фирмени автомобили и др.
За клиентите ни е много удобно, защото не се налага да бъде свръзка м/у всички тези различни специалисти – архитект, графичен дизайнер, уеб дизайнер, а получава всичко, което му трябва от един екип, издържано в единен стил и цялостна рекламна линия.

б/ Тъй като сме екип се ангажираме с проектиране в кратки срокове съобразно гратисните периоди на обектите;

в/ С добри идеи и на база опит се стараем максимално да оптимизираме бюджетите за реализация на нов обект;

г/ Пестим време и нерви на клиентите си, като изготвяме цялостни албуми за реализацията на проектите, в които предварително са  стиковани и съгласувани отделните специалности;

д/ Превръщаме красивите идеи в напълно реализуеми проекти;

  1. Какво се очаква от мен като клиент?
    От Вас се очаква да представите разбираемо идеите Ви на нашите проектанти и да извършим съвместната ни работа в разбирателство и с удовлетворяващ и за двете страни краен резултат. Също така, за да избегнем бъдещи пречки в процеса на работа е нужно внимателно и прецизно, не без наша помощ разбира се, да изберете кой от предлаганите от нас пакети най-добре отговаря на вашите очаквания, изисквания и бюджет.
  2. Какво точно представляват услугите, които предлагате?

В нашите проекти сме насочени към постигане на резултати за нашите клиенти:

  1. Изясняване максимално на заданието представено от клиента и обсъждане на първоначални идеи за концепция (този етап понякога изисква повече време от една среща с клиент)
  2. След определяне на основната концепция и посока на работа, следва разработване на проекта, спрямо пакета, който е избрал клиента.
  3. За да се получи максимално добър и близък до исканията и вижданията на клиента резултат, в процеса на работа се коментират разработките поетапно чрез организирани срещи.
  4. Когато клиентът е избрал пакет включващ Управление на проект или Авторски надзор, работата по координацията на ремонтните дейности остава изцяло в наши ръце, което спестява на клиента излишно губене на време и ресурси.
  5. При представянето на финалния проект, клиентът може да очаква една цялостно завършена концепция за неговото заведение,хотел, офис, къща, апартамент.

Тези посоки са част от Моделът ни на работа.

  1. Работи ли подходът ви?

Да. Можете да видите и мненията на някои наши клиенти като посетите тази страница.

  1. Какви резултати мога да очаквам?

Резултатите, които може да очаквате са индивидуален и уникален дизайн спрямо вашата дейност и изисквания, изпълнен в кратки срокове, съпътстван от редица допълнителни услуги спрямо избраният пакет. Много от клиентите ни избират да продължат работата си с нас във времето, след като са останали доволни от първоначалният изпълнен от нас за тях, проект.

  1. Мога ли да се свържа с бивши или текущи ваши клиенти за да разбера от тях какво е да се работи с вас?

Абсолютно. Окуражавам Вие да прочетете всички отзиви на наши клиенти тук. След това може да изпратите и-мейл на тези, от тях, които искате за да попитате за допълнително мнение, за да разберете какво те са получили от работата си с нас.

  1. Какви са сроковете за проектиране?

СРОКОВЕ ЗА ПРОЕКТИРАНЕ

Идеен проект – до 5 работни дни за представяне на първи идеи (чертежи) за функционално разпределение. След представяне на клиента и корекции от негова страна – до 3 работни дни за коригиране. След постигане на одобрено разпределение започва изграждане на 3D модел на обекта и поетапно, зона по зона ще бъдат изпращани изгледи с конкретни предложения за дизайна. До 5 работни дни ще бъдат необходими за подготовка на всяко следващо помещение и/или за нанасяне на корекции по вече коментирани такива.

Работен проект  – до 10 работни дни (след одобрен идеен проект).

Оферти за изпълнение – 7 – 10 работни дни (след одобрен работен проект).

  1. Аз искам да работя с вас. Какви са опциите, които имам?

Поздравления, за това решение! Много се радвам, че ще работим заедно!
Можем да ви предложим пет  цветни пакета с услуги, от които можете да избирате съобразно Вашите нужди:

ПАКЕТ WHITE COTTON за изготвяне на Идеен проект за интериорен дизайн на търговски обект

ПАКЕТ YELLOW ORGANZA за изготвяне на Идеен проект за фасадно оформление и интериорен дизайн на търговски обект

ПАКЕТ ORANGE SATEN за изготвяне на Идеен и Работен проект за фасадно оформление и интериорен дизайн на търговски обект/ Включва Количествени сметки и предоставяне на Оферти за закупуване/изпълнение

ПАКЕТ RED SILK  за изработка на лого, изготвяне на Идеен и Работен проект за фасадно оформление и интериорен дизайн на търговски обект/ Включва Количествени сметки, предоставяне на Оферти за закупуване/изпълнение и 7 посещения на място Авторски надзор по време на реализацията

ПАКЕТ BLACK VELVET  за изработка на лого, изготвяне на Идеен и Работен проект за фасадно оформление и интериорен дизайн на търговски обект/ Включва Количествени сметки, предоставяне на Оферти за закупуване/изпълнение, Авторски надзор и Управление реализацията на проекта.

Ако нито един от тези пакети не отговаря на Вашият случай, моля свържете се с мен да си насрочим кратка опознавателна среща. Тази среща е напълно безплатна за Вас! На нея ще се запознаем с конкретно Вашата ситуация и ще поговорим за възможните решения.

12. ОК, аз знам кой пакет искам. Как да започна?

Чудесно! Една от отличителните черти на хората, които са успешни, е това, че взимат решение бързо. Това умение ги води към постигане на резултати много по-бързо от останалите. Известно е, че повечето такива хора вземат решенията си с кураж базирано най-вече и на интуицията си. Така че, ако усещаш, че това да работиш с нас, е за теб и ще ти донесе резултати, действай.

Обадете се в офиса на GSM: 0878 311 513 или пишете на office@IrisDesign.bg и екипът на Ирис Концепт ЕООД ще подготви всичко необходимо.

13. Ако не съм готов да започна, как мога да видя нещата, които сте правили?

Можете да разгледате нашите реализирани проекти тук

14. Аз все още имам въпроси, мога ли да Ви се обадя?

Разбира се. Ако имате въпроси, пишете ни на office@IrisDesign.bg или се обадете на GSM: 0878 311 513 и аз или екипът на студиото ще Ви дадем отговори на всичко, което Ви интересува.